A room with a view - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van hilmaenpiet - WaarBenJij.nu A room with a view - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van hilmaenpiet - WaarBenJij.nu

A room with a view

Door: Piet en Hilma

29 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Torrey

Om maar eens bij het eind te beginnen, dit verslag wordt geschreven op het balkonnetje van een motelkamer met uitzicht op de Capitol Reef National Park. En met uitzicht bedoel ik in dit geval echt in het park met om ons heen prachtige bergen. Hilma zal zo direct de foto’s bij dit stukje plaatsen (echt niet om jullie jaloers te maken) en jullie het uitzicht laten zien.

Het begon vanochtend met een organisch ontbijt (wel gewoon eieren met spek) en het definitieve besluit om Canyonland National Park links te laten liggen. De rit naar Torrey is niet heel bijzonder. Er zit zelfs een stuk van 24 mile door de woestijn door waar zelfs de Lonely Planet niets anders van weet te zeggen dan: “gas geven!”

Het laatste stuk was wel meer scenic en bracht ons in het mooie maar veel minder bekende Capital Reef National Park. Maar ongeveer tegelijkertijd bereikte ons de man met de hamer. Hilma en ik kwamen even in een wak terecht. Misschien een combinatie van reizen, tijdsverschil, temperatuur en een overdosis hele grote canyons. Wat dan ook, na even een lunch en het zitten op een bankje kwam de energie weer een beetje terug.

In het national park zijn we de weg door een gorge afgereden. Het is niet op een foto vast te leggen hoe overweldigend groot de rotswanden om je heen zijn. En zelfs de afgebroken rotsblokken zijn groot genoeg om een volwassen auto onder te laten verdwijnen.

In Torrey hadden we nog een kleine teleurstelling. Via het internet en de Lonely Planet hadden we The Old Schoolhouse als overnachtingsplek in gedachten. Een gerestaureerde en opgefraaide oude school. Maar als niemand open wil doen en er ook gewoon niemand is … dan kom je dus terecht in een motel met het allermooiste uitzicht tot nu toe!

See You

PS. heerlijk on-amerikaans gegeten bij Diablo Cafe.

• 29 Augustus 2010 - 13:39

Gerda:

Ik geniet iedere dag van jullie leuke verslag en foto's! Piet zijn been met flesje bier is neem ik aan the view from the room??? Mooi been hoor, beetje harig, maar wel goed gespierd.....
    Geniet ze nog!
    Liefs Gerda

• 29 Augustus 2010 - 20:37

Manon:

Hoi Hilma en Piet,

leuk om jullie belevenissen te lezen. Prachtige uitzichten en heerlijke temperaturen aan de foto's te zien! En dan te bedenken dat het hier al dagen pijpenstelen regent :-(. Het goede nieuws is dat de auto hierdoor zo nu en dan wel van pas komt. Wat dat betreft mogen jullie nog wel even weg blijven hoor (hahahaha)! Geniet van jullie reis, dan geniet ik van jullie verhalen.

groeten Manon

• 30 Augustus 2010 - 11:56

Annemarie:

Hoi Hilma & Piet, wat een fantastische reis! Goed geregeld, het lijkt wel maatwerk ... :-)En errug mooie foto's! Geniet ervan en keep us posted! Annemarie