Over wilde rivieren en dode paarden - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van hilmaenpiet - WaarBenJij.nu Over wilde rivieren en dode paarden - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van hilmaenpiet - WaarBenJij.nu

Over wilde rivieren en dode paarden

Door: Piet en Hilma

28 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Moab

Het begint een goede gewoonte van ons te worden om tijdens de vakantie op tijd op te staan. Zoals gezegd verblijven we in een prima motel. Tegenwoordig krijg je in Amerikaanse motels ook vaak een gratis ontbijt. In ons motel is dat een typisch geval: “beter van niet” . Morgen maar ergens anders betaald een ontbijt scoren.

We stonden zo vroeg op om opgehaald te worden om te gaan raften. Dat wil zeggen raften voor mensen die het thrillseeken al voorbij zijn. Eigenlijk was het gewoon heel leuk in een grote rubberboot in een prachtige omgeving en o ja af en toe werd je ‘splashed’ bij een stroomversnelling. Maar vanaf de Colorado rivier is het zo mooi om naar de knal rode rotsformaties te kijken. Niet voor niets zijn hier heel veel films, videoclips en commercials opgenomen

Na een half dagje op het water togen wij naar de oudste diner van Moab (sinds 1954). De huisspecialiteit is een “chili cheeseburger” . Toen we dit voorgeschoteld kregen hadden we maar 1 vraag: Waarom? Wie gooit dit allemaal op een bord om het mensen op te laten eten?

Het werd haasten omdat we voor vandaag nog een tweetal attracties op het programma hadden. We reden de La Salle Loop Road met hele mooie vergezichten over de verschillende valleien. Het is te hopen dat jullie niet moe worden van het kijken naar onze foto’s, maar in ieder geval bedankt voor de reacties tot op heden! En dus hebben we hier ook weer een aantal foto’s gemaakt.

Daarna door naar het Dead Horse Point State Park. Voor wie de film Thelma & Louise kent, hier rijden de dames hun einde tegemoet. Wat dan eigenlijk heel dom van ze is, want het Dead Horse Point kent heel veel mooie vergezichten en heel veel bizarre rotsformaties. Vooral te bewonderen bij zonsondergang. Ook daarvan getuigen weer vele foto’s.

En van ons: See You.

• 28 Augustus 2010 - 19:41

Sylvia:

Na een week hard werken is het toch prettig te weten, dat mijn vrienden ook vroeg opstaan! Al is het dan niet dezelfde reden waarom! Wij gebruiken hier immers een paraplu voor de regen en jullie: pas op voor een zonnesteek.
    Wel heerlijk jullie verslag te volgen. En die foto's geweldig. Veel plezier nog en geniet!!! gr syl