De natuur als beeldhouwer - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van hilmaenpiet - WaarBenJij.nu De natuur als beeldhouwer - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van hilmaenpiet - WaarBenJij.nu

De natuur als beeldhouwer

Door: Piet en Hilma

27 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Moab

Onze nacht in de kleine cabin was een hele korte nacht. Voor dag en dauw opgestaan om naar The Arches National Park te gaan. Omdat vakantie geen strafwerk moet worden zijn we vroeg gegaan. Want zelfs rond half acht in de ochtend begin je de eerste hitte al te voelen.

The Arches is een park waar door de natuur gevormde rots bogen te zien zijn. Niet alleen bogen maar ook heel veel andere soorten rotsformaties. De natuur is een wel heel geslaagde beeldhouwer, want het is geweldig om te zien wat er door water, zout en wind is gemaakt.

In het eerste deel van ons bezoek aan het park hebben we ook nog stevig gewandeld. Maar de temperatuur begon toch al heel snel stevig op te lopen. En op een zeker moment is de zweet : waterdrink ratio zowat 1 op 1. Dan slaat bij ons toch een beetje de luiheid toe en blijkt dat je heel veel moois vanuit de auto en de aangelegde viewpoints kunt zien. Bovendien neemt het aantal foto’s dat we hebben genomen astronomische vormen aan.

In de middag hebben wij ons kamp opgeslagen in een zeer nieuw zeer geriefelijk motel met zwembad. Na wat loom dobberen in het water zijn we naar de locale microbrewery gegaan voor bier en eten. Jammer voor Hilma, zij heeft aangeboden terug te rijden want de lokale Dead Horse Ale is simpelweg heerlijk!

See You

• 27 Augustus 2010 - 10:52

Gerrit:

Schitterend doet mij denken aan mijn bezoek aan Scandola (valt onder werrelderfgoed Unesco) op Corsica met vanaf zee zicht op de rood gekleurde basaltrotsen met allerlei gaten en borstachtige partijen

• 27 Augustus 2010 - 12:20

Louise:

Wat een ontzettend mooie foto's!!!! Echt waanzinnig! Heel veel plezier nog!