De Hooge Veluwe op zondag - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van hilmaenpiet - WaarBenJij.nu De Hooge Veluwe op zondag - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van hilmaenpiet - WaarBenJij.nu

De Hooge Veluwe op zondag

Door: Piet en Hilma

13 September 2010 | Verenigde Staten, Oakhurst

Een heerlijke nacht in de Queens Inn hier in het mooie Oakhurst. Vanochtend een beetje aangerommeld, langs de Starbucks gegaan en daarna toch op naar het laatste park: Yosemite. Het is een prachtig park. Vanaf Glacier Point heb je een adembenemend uitzicht over de vallei en over de prachtige en machtige rotspartijen.

Je voelt de ‘maar’ al aankomen. Het hele park heeft iets van de Hooge Veluwe op een mooie zondagmiddag. Nee, net niet de Efteling, maar wel heel druk en vooral ook heel veel busladingen. De rijen om het park in te komen zijn groter, de (volle) parkeerplaatsen zijn groter; kortom heel de wereld die in San Francisco op bezoek gaat ‘doet’ ook even Yosemite.

Over groot gesproken, zelfs de eekhoorns zijn hier groter … nou ja, dikker. Bij de restaurants en de bezoekers centra hebben de eekhoorns hun menu aan de bezoekende mensen aangepast. Als ze het niet krijgen, dan bedelen ze er wel om. Ze eten de resten van de ‘Burgers’ en ‘Fries’ en worden net zo dik als de gemiddelde Amerikaan.

De enige echte teleurstelling van deze reis: geen beer gezien. Heel veel mooie natuur, veel verschillende soorten beesten, maar geen beren. Hilma is daar dan wel weer blij mee want die ziet een ‘close encounter of the bear kind’ niet echt zitten.

Na terugkeer uit Yosemite nog even heerlijk bij onze lodge in de Beer and Wine garden gezeten en met een drankje erbij met veel plezier bedacht wat we in San Francisco gaan doen. Al wel gezien dat onze reisadviseur (we noemen geen namen maar ze heet Gerda) volgens ons een geweldige hotel heeft uit gekozen, precies ‘spot on’ bij alles wat je wil bezoeken.

We hebben zin in de grote stad: See You!