Kijken, eten, shoppen, San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van hilmaenpiet - WaarBenJij.nu Kijken, eten, shoppen, San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van hilmaenpiet - WaarBenJij.nu

Kijken, eten, shoppen, San Francisco

Door: Piet en Hilma

16 September 2010 | Verenigde Staten, San Francisco

Als je San Francisco binnenkomt is het eerste wat je opvalt natuurlijk de brug. Wij kwamen over de Bay Bridge een handige dubbeldeks brug. Boven de stad in, onder de stad uit. Het tweede wat je opvalt is dat San Francisco helemaal niet zo groot is (of lijkt). Het derde wat opvalt is een goede vibe.

We zijn hier nu zo’n drie dagen in een prima hotel. Zoals de Lonely Planet al zei: waarom hebben ze niets aan de badkamers gedaan. Verder is het echt zowel qua kamers als qua locatie helemaal prima. Union Square is op een kleine vijf minuten lopen.

Dinsdagochtend zijn we naar het SFMOMA (San Francisco Museum Of Modern Art) geweest. Voor degene die binnenkort naar SF gaan, van kunst en mooie gebouwen houden, absoluut een must see. Een heerlijk museum om een paar uur in rond te dwalen met heel moderne kunst. Maar vooral ook een prettig gebouw. De meeste musea zijn nogal streng gebouwd. Dit is super modern maar bijna zacht.

De middag met de cable car (ook zo’n must do) naar fisherman’s warf gegaan. En inderdaad, je moet het doen. De zeehonden van dienst bij Pier 39 deden hun werk (lawaai maken, schattig zijn en klaar liggen voor de foto). En voor de rest is het zo’n echt toeristisch pretpark.

Vandaag, woensdag zijn we met de bus de stad door geweest, over de Golden Gate en ga zo maar door … koud maar wel de manier om de stad snel te bekijken (ja ja, dat moet je dus eigenlijk op de eerste dag doen). Daarna shoppen, ik was binnen een half uur veel kleding rijker en wat geld armer. Hilma is daarna nog meer dan drie uur de stad in geweest en ook veel kleding rijker.

Nog een paar uurtjes en dan inderdaad: See You!

• 16 September 2010 - 08:21

Anke:

nog veel plezier vandaag en vast een heel prettige verjaardag en leuke terugreis.

(hier is het ook prima weer dus het verschil is niet te groot)

• 16 September 2010 - 09:41

Gerda:

Als jullie dit lezen zijn jullie denk ik alweer thuis. Beetje lastig, zit op Bali, 6 uur later dan Nederland en ik weet niet hoeveel later dan de tijd in Amerika..... Alvast gefeliciteerd Hil!!!! Zal een Bintang op je drinken!
    groetjes Gerda