De losse eindjes - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van hilmaenpiet - WaarBenJij.nu De losse eindjes - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van hilmaenpiet - WaarBenJij.nu

De losse eindjes

Door: Piet en Hilma

16 September 2010 | Verenigde Staten, San Francisco

Aan een vakantie hou je altijd nog wat losse eindjes over die niet in een van de stukjes pasten. Daarom nog maar wat losse eindjes over dingen je toch kwijt moet, anders gaan ze je dwars zitten.

Over de Lonely Planet
Iets wat we in eigenlijk al onze reizen hebben ontdekt: gebruik de Lonely Planet. Het is ideaal om de LP als bron van kennis en ideeën bij je te hebben, zonder dat het de dwingende toon van een ouderwetse reisgids heeft. En belangrijker het klopt wat er in staat. Ons hotel hier in San Francisco is het Adagio. Sla de Lonely Planet er op na en er staat: mooi nieuw hotel, super locatie, mooie moderne kamers … alleen de badkamers vallen erg tegen. En inderdaad … spot on!

Over Amerikanen en autorijden
Ja ik weet, wie ben ik om iets te schrijven over autorijden, maar de bewoners van dit land rijden allemaal als een stel bejaarden (uitzondering, natuurlijk, vrachtwagenchauffeurs). Natuurlijk komt dat door die suffe automatische versnellingen en natuurlijk zijn Nederlanders veel ongeduldiger en zoeken we elk klein gaatje om je bolide er tussen te prikken. Maar hemeltjelief, wees eens wat besluitvaardiger. We hebben zelf kunnen zien hoe een grote Buick er half Nevada over twijfelde of hij wel of niet zou inhalen … grrrr.

Over Amerikanen en eten
Persoonlijk begrijp ik niet dat er nog landen zijn die oorlog willen voeren tegen Amerika of dat er mensen zijn die willen vechten tegen een Amerikaan. Het kan namelijk veel eenvoudiger, geef ze te eten en ze eten zichzelf dood. Idioot grote porties van steeds weer hetzelfde eten. Veel bijna rauw vlees met een blaadje sla (u heeft dus wel groenten!). Lekker en goed eten in Amerika is vooral bij de Japanner en de Italiaan.

Over Wifi
We hebben deze reis maar geen briefkaarten gestuurd. Waarom zou je ook als je een laptop bij je hebt en vrijwel in alle hotels en kroegen gratis draadloos kunt internetten (behalve in Las Vegas, daar moet je ervoor betalen). Aan de ene kant is het geweldig. Je kunt van dag tot dag een stukje posten. Maaaarrr je gaat ook vanzelf je e-mail lezen en de krant en op een rustige avond ook maar even het Journaal via uitzending gemist. De kabinetsformatie en al haar perikelen, we hebben het duizenden kilometers van Nederland vandaan allemaal gevolgd. En ben je dan wel echt weg?

Daarentegen hebben we via het internet van jullie heel veel leuke reacties op onze reis, de verhalen en de foto’s gehad … dat is ook wel weer heel erg fijn. Dank daarvoor. Over een paar uurtjes zitten we in het vliegtuig … See You!