The show is on the road - Reisverslag uit Santa Fe, Verenigde Staten van hilmaenpiet - WaarBenJij.nu The show is on the road - Reisverslag uit Santa Fe, Verenigde Staten van hilmaenpiet - WaarBenJij.nu

The show is on the road

Door: Piet en Hilma

22 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Santa Fe

Na een zeer verkwikkende nacht slapen in Albuquerque hebben we nog wat laatste zaken daar afgehandeld. En toen werd het toch echt tijd om ‘the show on the road’ te krijgen. De weg van Albuquerque naar Santa Fe is niet lang (zo’n 75 mijl) dus dat is mooi om even in te komen. Prima om ook weer te wennen aan de billboards van letselschade advocaten die je al hun hulp beloven en plastisch chirurgen die vertellen dat jouw borsten bij hen in goede handen zijn.

Santa Fe is een stadje van 62.000 inwoners en maar liefst 300 (!) galerieën, de meeste met kunst van de ‘native Americans’ (die ze hier gewoon indianen noemen). Zeker driekwart van deze galerieën heeft bedacht dat ze de spiegeltjes en kraaltjes prima voor veel geld aan de voormalige kolonisten kunnen terugverkopen. In het andere kwart van de zaken is prachtig werk te zien.

Op vrijdag avond hebben de betere galerieën een “opening” waar je, als je maar intelligent naar de kunst kijkt ook nog een glaasje en een hapje krijgt. Hilma zag een prachtig werk staan maar ondanks een leuk gesprek met de maakster besloten we niet nu al een deuk (zeg maar krater) in het vakantiebudget te slaan.

Eens per jaar is in Santa Fe de Indian Market. Voor ons betekende dat op zaterdag ochtend heel vroeg (6.30!)op staan om er op tijd bij te kunnen zijn. Gelukkig waren er heel veel mensen op het idee van een early rise gekomen. Dus de hele stad was al goed gevuld met mannen met Stetson hoeden en dames met heel veel Turqois sieraden. Terwijl Hilma de 1000 (duizend!!!) stalletjes afging heb ik heerlijk onder een boom zitten lezen.

Nu halverwege de middag maar even terug naar het hotel voor een siësta. Want niet alleen spreken ze hier veel Spaans, de temperaturen zijn ook zo. Dus lekker zwoel met een mooi blauwe lucht.

See you

• 22 Augustus 2010 - 13:05

Syl:

Weer onwijs leuk om jullie te volgen en zeker niet saai. Boarding pass!!! Geweldig en ze is altijd zo georganiseerd, wel de goede spullen meegenomen? Geniet en veel plezier! Gr Syl

• 23 Augustus 2010 - 07:13

Mariska:

Hoi Hilma en Piet,

Het is goed vertoeven zo te lezen. Ik ben benieuwd naar meer mooie kiekjes en leuke verhalen
    Groetjes uit het zeer regenachtige NL.
    Mariska

• 23 Augustus 2010 - 08:09

Gerrit:

Hilma ik vind het leuk om zo jullie te volgen. Ook wel bijzonder want ken jullie nauwelijks en mooi dat je dan openheid geeft over jullie reis. Mooie reis verder

• 23 Augustus 2010 - 12:31

Alexandra:

Hi Hilma & Piet,
    Heel veel plezier! Leuk om jullie berichten te lezen...

Gr.
    Alex