Chicken or Pasta? - Reisverslag uit Albuquerque, Verenigde Staten van hilmaenpiet - WaarBenJij.nu Chicken or Pasta? - Reisverslag uit Albuquerque, Verenigde Staten van hilmaenpiet - WaarBenJij.nu

Chicken or Pasta?

Door: Piet en Hilma

20 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Albuquerque

Met Hilma & Piet op reis, dat is altijd wat beleven! En deze keer was dat natuurlijk ook weer zo. Nadat Hilma de tax free shop had bezocht en ik een hoop kranten en tijdschriften hadden gekocht gingen we vrolijk op weg naar de gate. En daar ineens … dingdong dingdong “kan mevr Van Slooten zich melden bij de airport information”. Dus wij dat maar doen … en ja, Hilma had haar boarding pas bij de Tax Free laten liggen.

Daarna toch maar weer richting de gate. De beroemde veiligheid check (inclusief full body scan) en indringende vragen (wie heeft de reis betaald? Wie heeft de koffers gepakt?) konden we dan toch eindelijk gaan boarden. Delta Airlines heeft volgens mij het alleenrecht op bejaarde stewardessen. Het eten werd aangeprezen door een doortastende oudere dame die 100 rijen aan dove dementerende bejaarden leek te vragen: Chicken or Pasta? Dat deed aan de kwaliteit van het eten niets af want die was prima!

Bij aankomst in Atlanta moet je ook meteen door de Douane en Homeland security. Iedereen weet altijd te vertellen dat je niet mag lachen en alleen maar Yes sir en no sir mag zeggen. Maar “ officer Burger” begon meteen te ontdooien toen hij mijn naam zag. Want we konden wel familie zijn. Hij had zelfs toeristische tips en wenste ons heel vriendelijk een prettig verblijf.

De vlucht van Atlanta naar Albuquerque is zo’n nekbreekertje na al de nodige uren in een vliegtuig te hebben gezeten. Maar nu zijn we dan toch op onze eerste echte stop. Met een echte Texaan aan de bar die aan het vertellen is over zijn Bullriding.

See you!

Hilma & Piet

• 20 Augustus 2010 - 14:39

Gerda:

Wat al weer een leuk begin verslag van jullie reis, kijk uit naar de volgende bijdrages!
    Veel plezier,
    liefs Gerda