Alice Springs bushfire en overstromingen - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van hilmaenpiet - WaarBenJij.nu Alice Springs bushfire en overstromingen - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van hilmaenpiet - WaarBenJij.nu

Alice Springs bushfire en overstromingen

Door: Piet

09 Februari 2009 | Australië, Alice Springs

Van Coonawara zijn we naar Adelaide gereden. Een prachtige rit langs de kust. Onderweg een aantal keren gestopt om van de prachtige natuur te genieten. Onder andere bij een Pelikaan broedplaats. (al was het geen Pelikanen broedtijd).

Adelaide is een combinatie van chique en modern met een aristieke inslag. We zaten in heel mooi hotel (Majestic Roof Garden) met een prachtig uitzicht van het dak. In de kamers hadden ze het design het wat van de functie laten winnen.

's Avonds heerlijk bij de Indier gegeten (hoe kan het ook anders als je met Hilma op vakantie bent). Weer vroeg op omdat we met het vliegtuig naar Alice Springs zijn gegaan. Het is hier 39 graden en daar zijn we inmiddels zo aan gewend dat we ons afvragen of een trui aan moeten :-))

Heel Australie is in het teken van de bushfires in Victoria. Al meer dan 100 doden en steeds op TV (zelfs in het vliegtuig). Er is ook brand geweest in Horsham waar we een paar dagen geleden nog waren (en waar Hilma in de buurt paardgereden heeft).

Maar wij zijn dus veilig in Alice Springs aangekomen en we zitten in een hotel dat Hilma een "echt NBBS" hotel noemt.

Vanaf morgen zijn we 4 dagen "uit de lucht" vanwege onze 4 weel drive tour (met kamperen) (ja ja). Het lukt hier helaas niet om foto's te uploaden.

PS1: Hilma wil best in augustus naar Ierland om paard te rijden

PS2: Waarom jullie zo'n ongezonde belangstelling voor mijn blote benen hebben weet ik niet, maar er zijn nog veel meer foto's van Piet in korte broek!

• 10 Februari 2009 - 10:36

Sylvia:

Hoi,leuk om jullie zo te volgen op vakantie. Staat je goed die witte cap, misschien wat voor Ierland! Ongelooflijk maar Hilma we zijn al druk met je volgende vakantie bezig, maar geniet nu hier maar lekker saampies van! En was de redken daar goedkoper als hier? (lekker nederlands) Groetjes Syl

• 11 Februari 2009 - 09:45

Dee:

Hai Hilma en Piet,

Even een berichtje vanuit "huis". We hebben een top wintersport gehad..maar helaas veel te snel voorbij gegaan..Verders gaat alles prima! Weet nu alles aardig te vinden kwa potten pannen maatbekers en snijplanken :-)

Met Max en Minoes ook alles okidoki..

En zo te lezen vermaken jullie je ook prima down under!

Geniet ervan!

Groetjes Dee en knuffel van Max en Minoes

• 12 Februari 2009 - 14:52

Marlies:

Seefeld was helemaal top! Je hebt echt wat gemist. Alles perfect georganiseerd en we hebben heel wat afgelachen met elkaar. Daar kan geen teambuildingsdag(en) tegen op. Het is allemaal gefilmd...

Groeten!

• 13 Februari 2009 - 08:42

Jan:

hele prettige reis, voorzichtig met vuur

• 18 Februari 2009 - 17:56

Ellen:

WOW!!! ik ben begin nu zo langzamerhand toch wel erg jaloers te worden...overweldigende natuur daar! Enjoy! XXX Ellen