Tropische hitte (slangen, koala's en lizzards) - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van hilmaenpiet - WaarBenJij.nu Tropische hitte (slangen, koala's en lizzards) - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van hilmaenpiet - WaarBenJij.nu

Tropische hitte (slangen, koala's en lizzards)

Door: Hilma en Piet

19 Februari 2009 | Australië, Magnetic Island

Na de vlucht uit Alice Springs kwamen we aan in het mooie Cairns. En in eens wisten we weer wat tropische hitte betekende. In de woestijn was het warm en droog, hier kreeg je een warme natte deken over je.

Maar wel in een prachtig hotel, met zwembad en alles er op en er aan. Hoewel dat zwembad was helemaal niet nodig want Cairns heeft een briljante uitvinding de Lagoon. Tussen de stad en het strand ligt een soort openbaar zwembad waar iedereen, toeristen en "locals" heerlijk loom rondhangen.

Dat was voor ons ook en signaal om het twee dagen rustig aan te doen. Aan het zwembad bij het hotel of bij de Lagoon. En 's avonds lekker eten.

Een korte vlucht bracht ons naar Townsville. Daar de auto voor de rest van de reis opgehaald. Met de boot naar Magnetic Island waar we toch weer terug naar de natuur zijn gegaan in een "backpacker" met een soort bungalows met airco (maar zonder toilet en douche)(Dee bedankt voor de tip). Wel weer een prachtige tour door de "wildernis" met uitleg en een foto waarop Hilma een slang vast houdt (en zo ziet angst er uit).

Ondertussen blijft het hier warme en vochtig (Hilma's woorden) en zweten we op plekken waar je niet eens weet dat het kan.

Kortom we like ozie land!

• 19 Februari 2009 - 06:57

Bas:

Hee heerlijk hoor en leuk om de verhalen te lezen. Hier is het druilerig weer de laatste dagen en natuurlijk erg stil ivm voorjaarsvakantie. Project loopt goed, Huib is met hele leuke ideeen gekomen dus don't worry mate!!

Groetjes,

Bas

• 19 Februari 2009 - 08:43

Mariska:

Heerlijk om jullie verhalen te lezen en de foto's zijn ook gaaf. Iedereen is van ons bijgekomen van de skitrip en we zijn al weer druk met de dagelijkse gang van zaken. Co creatie heet nu crowdsourcing. Past beter wat we beogen. Zoek maar op op wiki :). Geniet lekker daar.

groetjes, Mariska

• 20 Februari 2009 - 09:58

Anita:

Wat een avontuurlijke verhalen, jullie halen echt het maximale uit de reis! 'Haal het beste uit jezelf, haal het beste uit Ausssie'.... Geweldig om te lezen en zo in contrast met ons kille, koude en saaaaiie Kikkerlandje! Hier gaat alles goed, heb het druk met de evaluatie...Eind volgende week moet de '0.95-versie' opgeleverd worden, nog een heel karwei. Vincent is inmiddels weer vader geworden, hij is supertrots op Benthe. Gisteren heeft hij de alom bekende beschuit met muisjes getrakteerd. Elena heeft nu vakantie, Annemiek is veel extern, Inge zit met een afgescheurde kruisband thuis (in het gips van enkel tot lies) dus het is erg stil aan het blok!! Heel veel plezier nog en volg jullie avontuur op de voet.

Groetjes,

Anita

• 20 Februari 2009 - 12:54

Marlies:

Heerlijk om jullie reisverhalen te lezen!
    Geweldig dat jullie zo genieten. Foto's zijn ook top!
    Tot snel weer!

• 20 Februari 2009 - 21:41

Gerda:

Weer terug uit Zwitserland, leuk om jullie berichten weer te lezen. Hoe staat het met de ondergelopen delen daar in Queensland?? Wel een beetje kunnen snorkelen op het reef? Geniet ze nog, doe ik van jullie verslag :-)
    groetjes

• 21 Februari 2009 - 07:17

Anke:

Veek plezier en geniet maar van het zomerse weer (hoewel we hier sneeuw en zon hebben vandaag dus ook niet slecht)

• 22 Februari 2009 - 09:42

Dee:

Hello Mates!
    Wat leuk om te lezen dat jullie naar Magnetic zijn gegaan (jullie hebben in die zelfde punthuisjes geslapen?) Ben benieuwd naar de foto's! Hier is alles goed.. Heb een btje moeite met typen van dit bericht omdat Max de hele tijd met zijn dikke kont voor het scherm loopt :-) ...

Geniet er nog even goed van!

Groetjes Dee