De laatste stad - Reisverslag uit Sydney, Australië van hilmaenpiet - WaarBenJij.nu De laatste stad - Reisverslag uit Sydney, Australië van hilmaenpiet - WaarBenJij.nu

De laatste stad

Door: Piet en Hilma

10 Maart 2009 | Australië, Sydney

Het mag lijken of we jullie sinds Brisbane zijn vergeten. Maar dat is echt niet zo. Elke keer hebben we uitgekeken naar jullie reacties ... en daarvoor dus heel veel dank!

En het is ook niet zo dat we sinds Brisbane niets meer hebben gezien of meegemaakt. We zijn in de in grote en kleienere plaatsen geweest, in prachtige hotels in Port Maquire.

We hebben een mega zandstrand gezien bij Nelson Bay (het leek wel de Sahara). Daarna hebben we in de Hunter Valley (een van de wijnregio's in Australie met bijvoorbeeld het Lindemans estate). Toeval of niet, we waren er gelijk met Eric Clapton ... Bovendien zijn we ons daar te buiten gegaan aan heerlijk eten.

Op weg naar Sydney hebben we nog een toeristische route genomen. Maar we moesten er toch echt aan geloven ... de grote stad in.

Het hotel zoeken (over de Harbour Bridge) in deze mega stad met 4 miljoen inwoners. En de auto na 3000 kilometer inleveren bij Hertz.

De eerste avond was het Mardi Grass, zoiets als de gay parade in Amsterdam maar dan niet op het water. In de loop van de avond aardig wat dronken Ozies.

De stad is zowiezo wel weer even wennen. Gelukkig bracht wat regen verkoeling (en kunnen we wennen aan de nederlandse weersomstandigheden). Wat varen door de haven en een de stad bekijken vanuit een dubbeldekker bus (tja je bent toerist of je bent het niet).

Gisteren avond de film Australia maar eens bekeken op de hotelkamer (met een glaasje wijn erbij). Proberen te wennen aan het idee dat we terug gaan naar nederland. Naast het regenbuitje hebben we nog twee echt nederlandse fenomenen als we uit het hotelraam kijken ... een enorm gebouw van de ING en een groot gebouw van de Rabobank.

Straks naar het vliegtuig en binnenkort zien we jullie weer in levende lijven.

Liefs
Hilma & Piet

• 10 Maart 2009 - 05:50

Ilse:

Hai Hilma en piet,

Ja dat zal wel even wennen zijn na zo'n heerlijk vrij en zonnig leven in Australia. Maarja het voorjaar komt er hier ook aan (zo nu en dan)sneeuwklokjes zijn als te zien en ook de eerste knopjes aan de bomen. Dus welkom back in Hollanda. Liefs Ilse

• 10 Maart 2009 - 09:21

Jeannet:

Lieve Piet & Hilma,

Wat een leuke berichten en wat een mooie foto's. We komen snel een keer een wijntje drinken als jullie weer terug zijn in Heemskerk.

Goeie vlucht gewenst!

Lieve groet,
    Jeannet

• 10 Maart 2009 - 20:05

Sylvia:

Ongelooflijk, wat is het snel gegaan. Maar wel leuk dat ik jullie nog een beetje heb kunnen volgen. Durf het bijna niet te schrijven. Tot vrijdag en een goede reis terug. Als jullie al niet al niet in de lucht zitten. Dikke Kus Syl

• 11 Maart 2009 - 05:08

Marlies:

Time flies! Niet te geloven dat je alweer bijna terug bent.
    Een hele goede terugreis en tot heel snel!

• 11 Maart 2009 - 14:06

Anke: