The Grampians, hitte en bushfires - Reisverslag uit Coonawarra, Australië van hilmaenpiet - WaarBenJij.nu The Grampians, hitte en bushfires - Reisverslag uit Coonawarra, Australië van hilmaenpiet - WaarBenJij.nu

The Grampians, hitte en bushfires

Door: Hilma & Piet

07 Februari 2009 | Australië, Coonawarra

Een heerlijke nacht slapen in Port Fairy, waar we de waard van de "inn" nooit hebben gezien, want je moest per telefoon in en uit checken.

Overigens is Port Fairy een prachtig loom plaatsje met een leuke haven en goed eten. En er moet ook nogal wat geld zitten want er staan hele mooie moderne huizen. Speciaal voor Sylvia, ze hebben er zelfs Redken.

Donderdag op weg de Grampians in. Dit is een national park. Waar we gelukkig dan ook heel veel kangaroes hebben gezien (en Wallabi's). Maar misschien net zo bijzonder is dat we tot 2 keer toe oog in oog met een hert stonden op zo'n 5 meter van ons vandaan.

Op vrijdag is Hilma in de buurt gaan paardrijden (en toen was het al 35 graden). Maar daar lachtten alle aussies om want zaterdag zou het nog warmer worden. Terwijl wij na Hilma's paardrij avontuur de wandeling naar een waterval (McKenzie) al zo'n zweet avontuur vonden.

OP zaterdag (vandaag) werden we wakker in een airco kamer. Maar buitengekomen om 9 uur in de ochtend was het al een graad of 37!! Even later, rond een uur of 11 in Horsham liepen we in een soort sauna van 41 graden. Op de radio konden we alle berichten over bushfires volgen en dat klonk allemaal best wel spannend.

Als luxe reizigers trokken wij ons daar niet zoveel van aan. Nu zitten we in de "Chardonnay lodge"; kortom wij gaan van wijn genieten.

PS Hilma wil graag alle verhalen van de ZKA skitrip horen!

• 07 Februari 2009 - 15:21

Mariette:

Woooooow, klinkt super allemaal! Leuk om zo op de hoogte te blijven. Veel plezier en ik ben benieuwd naar de mooie foto's. XX

• 07 Februari 2009 - 18:21

Cor En Marjan:

Ongelooflijk dat het bij jullie zo warm is. Vanavond ging over het nieuws dat er inderdaad veel bosbranden zijn. Bij ons gaat het sneeuwen en er staat aardig wat wind. Vooral de foto's van de prachtige natuur spreken ons erg aan. Leuke hoed trouwens Hilma!! Met de katten gaat alles prima. Ik kan bijna niet lopen als ik binnenkom, ze hunkeren naar wat aandacht. Max wil elke keer in mijn nek liggen. Als het goed is komt morgen jullie oppas. Veel plezier en we volgen jullie. Tot horens.

• 07 Februari 2009 - 18:23

Gerda:

Wat leuk om iedere keer weer jullie verhalen te lezen. Net op het nieuws alle bosbranden en overstromingen gezien, wat een contrasten.... We houden jullie op de hoogte van de situatie in Cairns......
    groetjes Gerda

• 08 Februari 2009 - 12:41

Louise&Syl:

Hoi,
    hebben jullie het lekker daar?
    Even een praktische vraag over Ierland: kun jij in de week van 8 - 15 augustus?

Groetjes en nog veel plezier!!!
    Louise & Syl

• 08 Februari 2009 - 15:22

Ellen En Hans:

Tussen de verhuisperikelen door een poging om jullie reis een beetje bij te houden. Wat klinkt het allemaal te gek daar down under! En wij zitten hier in de kou, natte sneeuw en nog veel, heel veel verhuisdozen..... ;-)
    Gelukkig wachten er mooi besneeuwde alpen op onze komst a.s. zaterdag, even lekker uit de rommel.
    Groet van ons!

• 08 Februari 2009 - 15:54

Zjuul:

Jullie zijn toch wel voorzichtig he, met krokodillen die door de straten zwemmen en overal bosbranden.