De overtreffende trap van groot is Grand - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van hilmaenpiet - WaarBenJij.nu De overtreffende trap van groot is Grand - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van hilmaenpiet - WaarBenJij.nu

De overtreffende trap van groot is Grand

Door: Piet en Hilma

07 September 2010 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Gisteren Page achter ons gelaten. Het is niet heel erg ver rijden naar de Grand Canyon, maar ook deze weg geeft weer prachtige uitzichten. Wij hebben ervoor gekozen om de noordelijke kant van de Grand Canyon te bezoeken. Dit zou minder massaal zijn en, volgens kenners ook mooier.

Al snel bleek dat minder massaal natuurlijk een cultureel bepaald gegeven is. Net als dat je hier in Amerika een klein ijsje besteld je nog steeds een half pak roomijs voorgeschoteld krijgt. Dus waar wij een schattige Lodge met een paar cabins verwachten, bleek het toch al snel om zeker honderd cabins te gaan. Wel weer erg schattige cabins van alle gemakken voorzien, behalve Wifi.

De Lodge zelf heeft aan de ‘canyon’ kant hele grote ramen die je een prachtig uitzicht over de Grand Canyon bieden. Aan weerszijden zitten dan terrassen waar je de pracht van de natuur vanuit steeds weer een andere hoek kunt bewonderen. We zijn nog even een klein paadje opgelopen om de zonsondergang te bewonderen.

Het diner hebben we genuttigd (zo mag je dat in dit geval wel zeggen) in de grote zaal van de Lodge. Door de bouw van het gebouw, grote stenen en hele boomstammen, leek het een plaatje uit een Alpen skioord in de jaren 30 van de vorige eeuw. Hilma en ik hadden dan ook steeds het gevoel dat een jonge Bernhard en Juliana elk moment zouden kunnen binnenstappen.

Vandaag na lekker uitslapen de mooiste punten van de Grand Canyon bezocht. Heerlijk op ons gemak. Het beschrijven van de Grand Canyon is bijna onmogelijk. Om elke bocht, bij elk uitzichtpunt ziet het er weer anders uit. Met steeds maar twee gemeenschappelijke punten: het is prachtig en het is enorm groot. Geen foto, geen film kan vastleggen hoe magnifiek het is. Soms moet je er gewoon op een rotsblok naar gaan zitten kijken. Dat hebben we dan ook vaak gedaan.

Om dit stukje te kunnen uploaden gaan we zo naar de General Store. Het enige punt in de omtrek met Wifi. En als altijd;

See You!

• 07 September 2010 - 07:03

Bas:

Hoi Hilma en Piet,

Helaas ben ik al weer begonnen maar jullie genieten er nog lekker van zo te zien!! Een heerlijke reis met prachtige foto's en veel natuur. Ben benieuwd wat jullie van San Francisco vinden! Geniet er nog lekker van, zie je snel weer! groeten, Bas

• 08 September 2010 - 11:39

Annemiek:

hoi Hilma en Piet,

wat een geweldige foto's van de Grand Canyon en leuk verslag.
    Geniet nog van jullie reis!

Groet, Annemiek

• 09 September 2010 - 12:09