Een Argentijns windje - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van hilmaenpiet - WaarBenJij.nu Een Argentijns windje - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van hilmaenpiet - WaarBenJij.nu

Een Argentijns windje

Door: Piet

25 Oktober 2012 | Argentinië, El Calafate

Toen we onze huurauto oppikten zat er een speciaal papiertje bij waarop stond dat je de auto altijd met de neus in de wind moet parkeren. Anders zouden de deuren er zo maar uit kunnen waaien. Toen we niet op Trelew Airport konden landen vanwege de mist, begonnen alle Argentijnen meteen over het gebrek aan wind te praten. En ook bij de boottrip die niet doorging vanwege de mist werd de afwezige wind erbij gehaald.

Iedereen zei steeds dat er zo weinig wind was. Waar we ook kwamen … “het is nu al 15 dagen windstil, wat zou er aan de hand zijn?” Maar eerlijk gezegd begonnen Hilma en ik die windverhalen een beetje overdreven te vinden … tot gisteren in El Chalten.

Het toeval wilde dat we al hadden besloten een dagje niks te doen. De Ruta 40 was ons niet in de koude kleren gaan zitten en door een gelukkig toeval hadden we een upgrade naar een luxehotel gekregen. Dus ons plan voor de dag was: lekker lezen, niks doen, lunchen, lekker lezen en misschien nog een beetje niets doen.

En wat een goed plan was dat, buiten gierde de wind met meer dan 100 km/u van de bergen (dus snijdend koud) met soms wat regen erbij. Buiten liep iedereen ingepakt als voor een poolexpeditie. Binnen zorgde het hotel personeel echt heel goed voor ons. Alleen even de deur uit om ongelofelijk lekker te lunchen in een soort cabin met open haard.

Vandaag naar El Calafate gereden. Een quierky hotel met geweien en breisels alsof het een Twin Peaks thema is. Voor morgen de bekende “must do” mini-trekking (1,5 uur “wandelen”) op de Perito Moreno gletsjer, dus dan hebben we ook weer mooi fotomateriaal.

Hasta la vista!

Ellen:

Lief Hilma & Piet! heerlijk om te lezen al die prachtige reisverslagen, verheug me nu al op de gletsjertocht & foto's van morgen!! Nu al dank voor al het leesplezier en de mooie foto's, geniet maar heerlijk daar! X Ellen

• 26 Oktober 2012 - 22:55

Gerrit Mulder:

Tijdens de eindejaarswerkzaamheden bij zorg (jou wel bekend Hilma) is het heerlijk om als ontspanning jullie (reis) verhalen te lezen en de geweldige foto's te bekijken. Zelf nooit echt lang buiten Europa op vakantie geweest behoudens Vancouver Olympische Winterspelen maar door jullie verhalen en avonturen wel kriebels.
    Ik blijf jullie volgen graag zelfs en wens jullie natuurlijk nog mooie dagen toe en op de foto's te zien genieten jullie ook regelmatig van een heerlijke doch voedzame maaltijd. Als lid van de bierproefclub Gij zult genieten hoor ik graag hoe het argentijnse bier smaakt en waar het mee te vergelijken is.

groet Gerrit