On the road and in the mist - Reisverslag uit Bahía Bustamante, Argentinië van hilmaenpiet - WaarBenJij.nu On the road and in the mist - Reisverslag uit Bahía Bustamante, Argentinië van hilmaenpiet - WaarBenJij.nu

On the road and in the mist

Door: Piet

20 Oktober 2012 | Argentinië, Bahía Bustamante

Het is lekker om onze eigen auto te hebben. Dat geeft toch net dat extra gevoel van vrijheid dat zo lekker is op vakantie. Vanuit Puerto Madryn eerst naar een piepklein uitzichtpunt geweest. Er zaten verschillende soorten vogels tegen de rotsen aangeplakt. Maar het meest tot de verbeelding spraken toch de zeeleeuwen.

Een hele groep (of school of roedel of hoe dat bij zeeleeuwen heet) zat op een klein strandje of was in het water aan het spelen. Er is altijd 1 heel groot exemplaar dat helemaal niets doet behalve kabaal maken. Voor degene die nu een Lenie ’t Hart gevoel krijgen … er zijn twee dingen die je moet weten over zeeleeuwen: ze maken vreselijk veel herrie en ze meuren een uur in de wind. Maar het is wel een feest om naar te kijken.

Rijden in Argentinië is op de verharde wegen al best een uitdaging. De rijstijl heeft het typische Latijnse temperament. Vandaag reden we een behoorlijk stuk over geasfalteerde wegen, maar we mochten ook al kennismaken met de gravelroads. Op die laatste komt de maximum snelheid niet veel hoger dan 50 km/u.

Dan heb je wel tijd om de lokale beesten te bekijken. Tot op heden mochten we al een soort grijze struisvogels, grote cavia’s en lama’s zien.

We verblijven in Bahai Bustamante. Ooit een dorpje van ca. 500 mensen waar ze alles van zeewier maakten. Nu een Hosteleria met 6 huisjes voor de gasten. Vanuit ons huisje (vanuit alle huisjes) zit je op een steenworp van de zee. Tegen de avond vertrokken we samen met 6 andere gasten voor een boottrip. Maar eenmaal buitengaats besloot de gids/schipper/rondleider dat het te mistig was om verder te gaan. Dat met die mist begint wel een beetje een thema te worden.

Het Hosteleria is echt geweldig. Lekker kleinschalig en knus. De stroom komt uit een generator (op bepaalde tijden) en soms is er dan ook WiFi. Dus dit stukje kunnen we nu uploaden, de foto’s (er zitten hele leuke bij) komen later … hasta la vista!

• 22 Oktober 2012 - 10:33

Monique En Rob:

Dag Piet en Hilma,

Zo aan de foto's en de verslagen te zien hebben jullie het heerlijk daar. Geniet er van!
    Hier in NL is het deze week herfstvakantie en dit begint vandaag met veel mist!!!! Later op de dag breekt de zon door en dat zal bij jullie niet anders zijn vermoed ik.
    Hebben jullie trouwens al de Argentijnse Malbec geproefd of zijn jullie geen wijndrinkers?
    Tip: Probeer dit anders eens met een heerlijk mals stukje biefstuk.

Nog veel plezier.

Groeten van Monique en Rob

• 22 Oktober 2012 - 10:33

Monique En Rob:

Dag Piet en Hilma,

Tip: Probeer dit anders eens met een heerlijk mals stukje biefstuk.

Nog veel plezier.

Groeten van Monique en Rob