Dramatiek op de pampa’s - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van hilmaenpiet - WaarBenJij.nu Dramatiek op de pampa’s - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van hilmaenpiet - WaarBenJij.nu

Dramatiek op de pampa’s

Door: Piet

17 Oktober 2012 | Argentinië, Puerto Madryn

Een van de dingen die je moet zien in Buenos Aires is het kerkhof La Recoleta. Minstens net zo groot als de Parijse collega’s en met net zoveel beroemdheden. Boven de grond staan eindeloze mausolea, vaak met de kisten gewoon zichtbaar (daar hebben we maar even geen foto’s van gemaakt). In de loop van de ochtend sloeg bij ons de jetlag, de vermoeidheid en het eten toe. Daarom hebben we de middag (en de avond) met wat lichamelijke ongemakken op onze hotelkamer doorgebracht.

Vervolgens begon een lange en hectische reisdag. Na nog een laatste wandeling door “onze buurt” in de stromende regen op weg naar het vliegveld. Nu zien alle vliegvelden (met uitzondering van Nenana International Airport in Alaska) er overal het zelfde uit. Dus kun je niet veel anders dan wat rondkuieren en wat lezen.

De Argentijnse luchtvaartmaatschappij deed zijn reputatie eer aan en vertrok bijna een uur te laat. Maar pas bij het inzetten van de landing op Trelew werd het echt spannend. Op echt het allerlaatste moment besloot de Captain (“el comandante”) dat het zicht te slecht was om te landen. Kortom doorstarten en doorvliegen naar Comodore.

Daar aangekomen gaf de luchtvaartmaatschappij ons de keus: morgenochtend terugvliegen naar Buenos Aires en het de volgende middag nog maar eens proberen of … bedenk zelf iets leuks. Samen met twee andere Nederlanders besloten we het zelf uit te zoeken. We ritselden een taxi van Comodore naar Trelew.

Voor een fistfull of peso’s reed hij in een moordend tempo 4,5 uur door de nacht. Maar in de buurt van Trelew aangekomen was de dikke mist natuurlijk niet verdwenen. En zelfs deze pampa coureur durfde niet verder. Wat ons restte was afwachten bij een benzinepomp. Bij het eerste ochtendlicht konden we onze huurauto ophalen op Trelew airport. Snel naar Puerto Madryn gereden om ons op een hotelbed te storten. De walvissen zullen moeten wachten tot een volgende reis.

En alleen op deze speciale dag sluit ik af met “Cepha dat rijst”.

• 17 Oktober 2012 - 23:35

Dorith:

Dag medereizigers... Ook goed aangekomen gelukkig!!
    Wij zijn weer helemaal bij getankt gelukkig!
    Bedankt voor het gezelschap & de leuke foto!
    Groetjes

• 18 Oktober 2012 - 15:44

Michel Janssen:

hallo Piet en Hilma,

zo te zien genieten jullie van je vakantie, Piet ligt lekker op het bankje te slapen.

van uit een regenachtige Nederland wens ik jullie een fijne vakantie toe.

ik zal de site in de gaten houden voor verslagen en foto's.

oja Piet0Ddavid is een goede vervanger dus plak er maar een weekje extra aan vast.

groetjes, Michel