De dag van de lange rijen - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van hilmaenpiet - WaarBenJij.nu De dag van de lange rijen - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van hilmaenpiet - WaarBenJij.nu

De dag van de lange rijen

Door: Piet

13 Oktober 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Gewoontegetrouw is reizen vroeg opstaan. De Schiphol taxi was netjes op tijd, en ja, daar kan ik dus heel gelukkig van worden … op tijd vertrekken. En ook hulde voor degene die het elektronisch inchecken heeft uitgevonden, dat schiet tenminste op. En nu we toch kudos aan het uitdelen zijn; de uitvinding van de e-reader scheelt toch al snel vele kilo’s in de koffer.

Het bleek een drukke vrijdag te zijn op Schiphol en voor onze vlucht wilde men blijkbaar het naadje van de controlekous weten. Gevolg lange rijen bij het boarden en een vlucht die bijna een uur te laat vertrekt.

Kleine tip; een wijde broek is erg handig bij een lange vlucht … maar als je met diezelfde wijde broek bij de security check je riem moet afdoen … (gelukkig zijn er geen foto’s van).

Een vlucht van 14 uur blijft gewoon een lange vlucht, ondanks de e-reader en de films en de tv series.

Op het vliegveld van Buenos Aires houden ze ook al van lange rijen. Bij de paspoortcontrole sta je gezellig lekker lang te wachten. Daarna willen ze je bagage nog een keer zinloos scannen … dus gaat u even in die lange rij staan. De taxichauffeur voelde blijkbaar aan dat we wel toe waren aan wat actie. Met een dikke 140 kilometer per uur raasde hij Buenos Aires in. En eigenlijk waren we daar wel blij om … even lekker douchen en dan het mandje in.

En dus roepen we voor het slapen gaan: see you!

• 13 Oktober 2012 - 11:05

Mieke Butes:

Hoi Hilma en Piet,

Heel veel plezier en geniet van alles wat jullie tegenkomen! Leuk dat ik een beetje mee mag reizen!
    Groetjes van Mieke

• 15 Oktober 2012 - 08:51

Gerrit Mulder:

Hilma en natuurlijk Piet wat leuk dat ik deesl kan meegenieten van jullie reis. Hilma gaat het goed met je? Net als op jullie vorige reis naar Amerika weet ik nu al dat ik met veel plezier jullie resiverslagen zal volgen. Wens jullie natuurlijk sowieso mooit etijd toe.