De Cabot Trail en verder - Reisverslag uit Miramichi, Canada van hilmaenpiet - WaarBenJij.nu De Cabot Trail en verder - Reisverslag uit Miramichi, Canada van hilmaenpiet - WaarBenJij.nu

De Cabot Trail en verder

Door: Piet

15 September 2014 | Canada, Miramichi

Alhoewel we in een cottage verbleven wilde Kevin van The Maven Gypse b&b best een ontbijt voor ons maken. Kevin was namelijk al snel Hilma's GBF, zeker vanwege de zelfgemaakte sieraden die ze droeg. Maar na het ontbijt gingen we de trail op.

Cape Breton is een schiereiland dat omringd wordt door de oceaan. Dat geeft een spectaculair beeld. Soms zie je alleen maar groene bergen en in het volgende beeld zie je en de magnifieke bergen en de oceaan. Maar die laatste was zo glad en stil als een binnenmeertje. Zelfs nog van de trail afgeweken naar een uitkijkpunt dat alleen maar was te bereiken via een gravelroad.

De uitkijkpunten lang de trail zijn inderdaad bijzonder. En zeker door het mooie weer was het een genot om rond te rijden. Aan het eind van de trail hebben we de Skyline walk nog gedaan. Een wandeling naar een uitzichtpunt. Vandaar een spectaculair zicht op de oceaan, met kans om walvissen te zien. Tijdens de wandeling van ongeveer twee uur zouden we beren, moose en coyotes kunnen zien.

Het mag duidelijk zijn, de "wildlife" schoen begint een beetje te wringen. Bij de toegang tot het park en de trail kregen we een brochure mee, wat te doen als we een moose of een beer tegenkomen ... Nou, juichen waarschijnlijk! Want hoe mooi Canada ook is (en het is heel erg mooi), aan het eind van de Skyline walk zagen we alleen een veldmuisje het pad oversteken. Op het parkeerterrein zagen we een eekhoorn alle auto's afgaan of er nog wat te knabbelen was.

Zondag was weer reisdag, na afscheid van de cottage (en Kevin) nog ontbijten bij twee Nederlanders die hier de diner The Dancing Moose zijn begonnen. We reden verder door wat grijs weer maar een mooi landschap. We zijn nu in Miramichi, een dorp zonder kern, maar het een prima hotel. Morgen langs de kust ... misschien zien we wel een zeemeeuw ... tot dan ...

See you all