The early bird catches the bear - Reisverslag uit Canmore, Canada van hilmaenpiet - WaarBenJij.nu The early bird catches the bear - Reisverslag uit Canmore, Canada van hilmaenpiet - WaarBenJij.nu

The early bird catches the bear

Door: Piet

20 Juli 2017 | Canada, Canmore

Met de jetlag nog in de benen zijn we vroeg gaan slapen. Maar we hebben deze keer ook handig gebruik gemaakt van de jetlag. Al om 6 uur in de ochtend reden we klaar wakker weg bij onze B&B. Keurig voorzien van een meeneem ontbijt.

We gingen op pad met een tweeledige missie; zo vroeg zijn dat we wildlife konden spotten en de drukte voor zijn bij Lake Louise. En om de afloop maar vast te verraden: gelukt! Bijna eenzaam op de weg waar we volgens alle boekjes het wildlife in overvloed zouden moeten zien. Maar eerst kilometer na kilometer prachtige bossen, heerlijk uitzicht, maar geen beesten.

Hilma had het al opgegeven toen, als uit het niets, er een beer in de berm aan het scharrelen was. Rustig aan, niets aantrekkend van de auto's en de mensen. Een zwart exemplaar volgens ons nog niet zo oud. Dat was succes één van deze dag.

Even daarna bij Lake Louise was nu nog plek zat. We konden mooie foto's maken van het spiegelgladde meer met de reflectie van de bergen er omheen.

Op het moment dat wij aan een wandeling begonnen, hoorde je letterlijk de eerste bussen komen aanrijden. We hebben een stevige wandeling gemaakt met ook behoorlijk wat stijgen en dalen. De kuiten zullen morgen wel wat stram zijn.

Op de weg terug kwamen ons steeds meer toeristen tegemoet. Met kinderwagen aan de hand en flipflops aan de voeten zullen ze vast geen wandeling van bijna 10 kilometer gemaakt hebben. Wij hebben nog heerlijk zitten picknicken op een rustige plek en hebben daarna de middag heerlijk besteedt aan luieren.

Nog even een mededeling van huishoudelijke aard, de foto's willen niet erg goed uploaden bij het stukje, die zijn te vinden op Facebook!

• 20 Juli 2017 - 22:16

Ellen:

Hey Hil & Pete! ik zit weer in de trein te genieten van jullie reisverhalen....heerlijk! Ben nu al benieuwd naar het vervolg?? ENJOY!!!! XXX