Rondje Montreal en een culinair verslag - Reisverslag uit Montréal, Canada van hilmaenpiet - WaarBenJij.nu Rondje Montreal en een culinair verslag - Reisverslag uit Montréal, Canada van hilmaenpiet - WaarBenJij.nu

Rondje Montreal en een culinair verslag

Door: Piet

23 September 2014 | Canada, Montréal

Niet te vroeg op, nergens voor nodig in ons eigen appartement. Ontbijtje en daarna op weg. We gaan met de bus en de metro naar de stad. Uiteraard eerst een lekkere koffie en dan wandelen we richting de Basilique Notre Dame de Montreal.

Eenvoudig gezegd is deze basiliek wat mij betreft het summum van Neo Gotische wansmaak. Vol voller volst, met een altaar vol goud en versierselen. Zoiets waardoor je Calvijn toch een stuk beter kunt begrijpen. Het hoogte (of diepe)punt was toch wel het winkeltje (echt waar) achter het altaar.

Gewandeld door het oude havengebied. Waarna het culinaire deel van dit blog kan beginnen. We kozen op chique deze keer. Het restaurant stond nr 12 in de lijst hier in Montreal, dus dat beloofde wat. Bij het voorgerecht had de kok alle smaak onder de peper proberen te verbergen. En bij het hoofdgerecht zei Hilma dat "de sous-chef" waarschijnlijk verantwoordelijk was voor de lunch. Na afloop gaf ze een nog betere recensie in de zin "maar de stoelen zitten goed".

In Montreal is een groot deel van het winkelgebeuren binnen (en zelfs onder de grond). Vermoedelijk omdat het hier zo koud kan worden. Zelfs nu is het regelmatig zonnig, maar de temperatuur komt niet boven de 12 graden uit. Lekker om binnen zelf te koken.

See you all