Moderne kunst en oude natuur - Reisverslag uit North Conway, Verenigde Staten van hilmaenpiet - WaarBenJij.nu Moderne kunst en oude natuur - Reisverslag uit North Conway, Verenigde Staten van hilmaenpiet - WaarBenJij.nu

Moderne kunst en oude natuur

Door: Piet

08 September 2014 | Verenigde Staten, North Conway

Moderne kunst en oude natuur

Omdat de jetlag je slaapritme veranderd, was er nog mooi wat tijd om op zondagochtend door Salem te wandelen. Het is qua bewonersaantal te vergelijken met ons eigen Heemskerk, ongeveer 40.000 inwoners. Maar tussen al de oude houten huizen (overigens prima onderhouden) stond ineens een modern museum.

Het is een erg mooi modern gebouw. Maar wij hadden ook nog eens geluk, in dit rustige plaatsje was sinds de dag daarvoor een grote overzichtstentoonstelling van Alexander Calder. In de prachtige moderne zalen kwam zijn werk erg goed tot z'n recht.

Na dit moois de auto in om onderweg te gaan. Het stuk aan de kust is al wel groen, maar er zijn nog behoorlijk wat dorpjes en steden. Na de lunch reden we in de richting van de White Mountains. De uitlopers beginnen er al op te lijken: grote groene heuvels. De weg die steeds een baan smaller wordt. En borden met het advies om bij overstekende Moose te remmen!

Nog een paar dingen het vermelden waard: dit hotel heeft een zwembad en mijn zwembroek heeft geen elastiek meer (geen foto's beschikbaar). Het restaurant waar we aten had blijkbaar een beperkt vertrouwen in de eigen wijnvoorraad.

See you all ...