Cultuur in de grote stad - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van hilmaenpiet - WaarBenJij.nu Cultuur in de grote stad - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van hilmaenpiet - WaarBenJij.nu

Cultuur in de grote stad

Door: Piet

22 Oktober 2015 | Verenigde Staten, San Diego

De afstand van Long Beach naar San Diego is maar kort, dus alle tijd om het rustig aan te doen. Gewoon stug op Highway 1 langs de kust blijven rijden. Nog even koffie drinken bij Starbucks, we krijgen als Nederlanders tenslotte nog wat belastinggeld van ze. Steeds vaker is de 1 niet meer het rustige kustweggetje maar onderdeel van een grotere freeway.

We schieten daarom goed op en maken de tussenstop in La Jolla. Voor een heerlijke lunch en voor de nodige cultuur. Het Museum Of Contemporary Art uit San Diego heeft ook een erg leuke vestiging in La Jolla. Een leuke collectie in een erg fijn modern gebouw. Als bonus mogen we met hetzelfde kaartje naar de vestiging in San Diego.

Verder nog even gekeken naar de grijze Flamingo's die hier aan de kust leven. We vonden het al stinken, maar zagen pas in tweede instantie dat een groep zeehonden op het strand lag. Die dierensoort moet echt wat aan de persoonlijke hygiene gaan doen.

Ter afsluiting van de reis zijn we maar eens iets 'wilds en nieuws' gaan doen. We boekten geen hotel of motel. We boekten een schattig en volledig ingericht tuinhuis via Airbnb. In een schitterende villawijk. Iedereen is er blij mee, behalve dat een paar buren protestborden in de tuin hebben staan dat dit een 'residential area is en niet een vacation area'. Ons maakt het niet uit, wij zitten prima.

We hebben vanochtend ook al een flink stuk door de stad gelopen. Op weg naar een gigantisch stadspark het Balboa park. Anderhalf keer zo groot als Central Park in New York, 17 musea (waarvan we er een paar hebben gezien), botanische tuinen, restaurants en nog veel meer. Onder andere de dierentuin. We zijn er niet naar toe gegaan, vermoedelijk zal ik het zonder zeeotters moeten doen.

• 22 Oktober 2015 - 08:41

Ilse:

He Hilma en Piet,
    Klinkt allemaal heerlijk relaxt en leuk dat buitenhuisje.
    Nu geniet er maar van hier echt herfst en regenachtig maar gelukkig morgen weer zon.

Veel plezier.
    Liefs Ilse