Vancouver (1) - Reisverslag uit Vancouver, Canada van hilmaenpiet - WaarBenJij.nu Vancouver (1) - Reisverslag uit Vancouver, Canada van hilmaenpiet - WaarBenJij.nu

Vancouver (1)

Door: Piet

31 Juli 2017 | Canada, Vancouver

Vanuit Kelowna rijden we rechtstreeks naar Vancouver om daar de eerste keer deze reis te verblijven. De stad is groot genoeg en vol van dingen om te zien, dus kunnen we er deze vakantie best twee keer naar toe. We verblijven in een hotel op de campus van UBC (University of British Columbia). Een mooi en groot complex pal aan de kust.

Vancouver wordt wel het San Francisco van Canada genoemd. Dan gaat het meestal over de goede 'vibe' van de stad. En die voelt ook zeker goed. We zijn deze dagen op de campus geweest en in de wijk Kitsilano. 'Kits' zoals de locale de wijk noemen is een leuke wijk. In het weekend zie je de hipsters met baard en hun vriendinnen in strakke yoga outfits rondlopen.

Dat is precies de wijk die Hilma nodig heeft om een geschikte kapper te vinden. Want door allerlei omstandigheden gaat ze tijdens de vakantie naar de kapper (en mag ik met steeds langer haar rondlopen als een hippie). Een deel van de zaterdagochtend gaat op aan het vinden van de juiste kapper die haar op maandagochtend kan knippen en kleuren. Een tweede reden waarom dit het San Francisco van Canada heet is vanwege de heuvels. Hier rondlopen is een prima oefening voor de beenspieren en kuiten.

Er zijn natuurlijk ook voldoende mooie plekken om te eten. Zo kan Hilma ook haar eerste oesters proberen. We zitten tenslotte aan de zee dus moet je daar ook wat van proeven. En omdat we de auto in de parkeer garage kunnen laten staan, gaan we lekker met de bus naar de stad en terug, kunnen we ook nog wat van de lokale brewery proberen.

Op de campus van UBC is ook het Museum of Anthropology. Absoluut de moeite waard om een paar uur in rond te brengen. Een prachtig gebouw met veel te zien over de geschiedenis van de First Nations, de oorspronkelijke bewoners van Canada. Maar ook met een prachtige tentoonstelling over kalligrafie op verschillende plekken op de wereld. Het museum geeft toch vooral ook te denken over hoe wij nog steeds 'ons' denken als maatgevend zien in de wereld.

Dit stukje zit ik te typen in een coffeeshop, want Hilma zit nu bij de kapper. Dat wil zeggen dat jullie pas later de eerste foto's van Vancouver te zien krijgen (dat doet mijn lief altijd), met misschien wel een foto van haar stadse kapsel