Gevecht met de wilde beesten - Reisverslag uit Tête Jaune, Canada van hilmaenpiet - WaarBenJij.nu Gevecht met de wilde beesten - Reisverslag uit Tête Jaune, Canada van hilmaenpiet - WaarBenJij.nu

Gevecht met de wilde beesten

Door: Piet

23 Juli 2017 | Canada, Tête Jaune

De tweede nacht in onze cabin is Hilma prima bevallen. De muggen vonden het ook prima en ik was blijkbaar de enige die er jeuk aan overhield. Rustig aandoen en eigen ontbijtje dus een prima start van de dag. Daarna eens kijken wat Jasper en omstreken ons te bieden heeft. Klein nadeel van het 'terugreizen' naar Alberta is het uur tijdsverschil, maar ja, dat krijg je op de terugreis weer terug.

Hilma was de ochtend bestuurder en we sukkelden een tijd achter een vrachtwagen aan. Na kilometers eindelijk inhalen, om onmiddellijk weer in de remmen te hangen. Naast de highway stond rustig een grote Moose te grazen. Alle tijd om wat foto's te maken en wij als een kind zo blij.

Koffie en een lichte lunch in Jasper en daarna op weg naar de Maligne Canyon. Daar hebben we een mooie wandeling gemaakt. De canyon wordt op een aantal plaatsen door bruggetjes overspannen waar je het kolkende water kunt zien. Misschien wat minder geschikt soms voor de hoogtevreesachtigen zoals ik, maar gewoon stoer doen helpt.

Onze conditie blijft bovendien goed op peil, volgens Hilma's iPhone hebben we een hoogteverschil van 27 verdiepingen overbrugt! Wat wij zelf dus best wel stevig vinden. Voldoende reden om vanavond de zaterdag avond maar eens in een goed restaurant te gaan vieren.