Steeds meer Frans - Reisverslag uit Tadoussac, Canada van hilmaenpiet - WaarBenJij.nu Steeds meer Frans - Reisverslag uit Tadoussac, Canada van hilmaenpiet - WaarBenJij.nu

Steeds meer Frans

Door: Piet

17 September 2014 | Canada, Tadoussac

In de vroege ochtend bewezen de Canadezen dat clichés maar al te vaak waar zijn. Bij het afrekenen na het tanken vroeg de dame achter de kassa of ik een kortingskaart had ... die had ik natuurlijk niet. Maar liefst drie Canadezen boden mij hun kortingskaart aan. Een daarvan knoopte een gesprekje aan, ik zei dat ik blij verrast was door hun vriendelijkheid, waarop hij antwoordde toch ook hetzelfde in Holland te verwachten ... Ik wist even niet wat ik moest zeggen.

Maar dus goedgemutst de weg op. De provincie Quebec is gewoon een stukje mooier dan New Brunswick. Zelfs op deze druilerige ochtend, kwamen de nevelflarden mooi uit het groen van de bergen. Snel werd het weer beter en de uitzichtpunten dus mooier. Een groot deel van de rit ging langs de St. Laurence Baai.

Voor de lunch stopten we in een allerlieflijkst dorpje met een nogal gewelddadige naam: Trois-Pistoles. We willen van dit blog geen culinair verslag maken, maar het blijft toch verbazen hoe er in zo'n klein dorpje zo'n heerlijk restaurant kan zitten. Een originele en erg lekkere lunch (volgens Hilma de beste tot nu toe).

Door naar Rivierre-du-Loup, waar we de ferry zouden pakken naar Tadoussac. Omdat we ruim op tijd waren, hadden we alle tijd om de baai over te turen ... want ... ook vanaf hier zou je vele walvissen kunnen zien. Jullie begrijpen het al ... we moesten het doen met de ruggen van twee Beluga's. Tijdens de overtocht liep Hilma als een gekooide leeuw over het dek van de ferry. Speurend over het water ... geen rimpeling ... geen vin ... geen walvis.

Tadoussac is de plaats waar iedereen de boot op gaat om de walvissen in de baai te zien ... maar wij twijfelen. Morgen is Hilma's verjaardag en een teleurstellende walvisvaart zou geen mooi cadeau zijn. Maar hoe dan ook gaat het een prachtige dag worden.

See you all ...

• 17 September 2014 - 08:12

Ellen:

HAPPY BIRTHDAY HILMA!!!!! Wat een mooie start van een nieuw levensjaar, VAN HARTE! ENJOY samen met Piet in Canada!! BIG HUG FROM AMSTERDAM XXX Ellen & Joost

• 17 September 2014 - 09:34

ANKE:

BON ANNIVERSAIRE ET AMUSEZ VOUS BIEN!!

• 17 September 2014 - 14:32

Jeannet:

Hai buuf, gefeliciteerd met je verjaardag! Zo te lezen hebben jullie het heerlijk. Geniet lekker en wij drinken wel een borrel op je vanavond!

• 17 September 2014 - 18:51

Ruud:

Hoi Hilma en Piet,

Gefeliciteerd. Zo te lezen geen gebrek aan culinaire hoogstandjes ;-). Al wat mooie paarden gezien? Geniet van jullie trip.