Heksenvlucht - Reisverslag uit Salem, Verenigde Staten van hilmaenpiet - WaarBenJij.nu Heksenvlucht - Reisverslag uit Salem, Verenigde Staten van hilmaenpiet - WaarBenJij.nu

Heksenvlucht

Door: Piet

07 September 2014 | Verenigde Staten, Salem

Koffers gepakt, Robbert de laatste instructies gegeven, de katten geknuffeld en de taxi in naar Schiphol. Het is allemaal vast onderdeel van de reis voorpret. Op weg naar Amerika, dus dat betekent dat je op het vliegveld vooral bezig bent met eindeloze veiligheidschecks. Wel een vlucht die netjes op tijd begint met boarden.

De stoelen bij ons in de buurt worden bezet door een schoolklas met meisjes met lang haar die alleen maar bezig zijn met van plaats verwisselen, selfies maken, whatsappen en dan weer van plaats ruilen. En dan moeten we nog vertrekken. De vlucht zelf is prima. De aankomst op Boston is rustig, geen eindeloze rijen, maar snel door de douane en naar het autoverhuurbedrijf.

In ons geval is dat een steeds terugkerende autoverhuur comedy. Hilma wil in principe altijd een kleinere auto, begint te roepen dat je "deze niet kunt parkeren" en ik raak geïrriteerd. Uiteindelijk komt het allemaal goed en hebben we een auto. Alleen geen kaart. De volgende zin moest van Hilma in dit stukje: "en toen zei Hilma dat we hier linksaf naar het Noorden moesten en dat was in 1 keer goed".

En het klopt, we waren meteen op de goede weg naar Salem. Een rustig plaatsje met als claim to fame dat er in 1692 een hoop mensen wegens hekserij zijn veroordeeld (en gedood, wat kun je anders met heksen). Nu is het een plaatsje zoals je New England voorstelt: mooie houten huizen en een wat lome sfeer. En ruim 32 graden als we aankomen.

Terwijl we, wat moe na een lange reis zitten te eten, wordt de drukkende hitte omgezet in een gigantische onweersbui. Precies tussen twee buien in kunnen we ons hotel bereiken. We slapen snel en diep in, maar midden in de nacht blijkt ons hotel behekst te zijn. Uit het niets begint de telefoon van het hotel te rinkelen. En net als met heksen moet je rigoureus zijn ... stekker er uit en verder slapen.

We hebben tenslotte nog een lange reis voor de boeg ... See you all!

• 08 September 2014 - 08:19

Ellen:

Hey Hil & Pete! de heksenjacht is begonnen, geniet!!! X Ellen

• 08 September 2014 - 09:03

Bas:

Heel veel plezier!!!!

• 08 September 2014 - 20:05

Syl:

Hee luitjes, geweldig zit er al weer helemaal in!
    Onwijs genieten en tot snel (op papier dan hé!)
    Veel plezier x syl

• 08 September 2014 - 23:29

Hilma:

Ha ha Syl, dat is goed te horen! Piet doet weer erg zijn best op de stukjes schrijven ;))
    @Ellen @Bas Thx we gaan zeker genieten!!

Tags: VS, Salem, heksen